Mar 30, 2016

the request to sacrifice on Temple Mount

The organization promoting increased access of Jews to Har Habayit has submitted a request to PM Netanyahu, Ministers Erdan, Regev and Shaked, the mayor of Jerusalem, and the heads of various security services, to give access to the Jews under the freedom of religious worship and allow the fulfillment of the mitzva of korban pesach on Har Habayit on Erev Pesach.
source: Behadrei

In the letter, they go into some detail about how from a halachic perspective it would be allowed today, along with the importance of the korban pesach and our obligation to sacrifice it.

More interestingly is the complaint about how until today only the religious rights of the Muslims have been protected while the government has failed to ensure freedom of worship for Jews.

The organization has to continue doing its work, no matter the chances of success of any particular action, as each particular battle, won or lost, is a stage in the larger war. So even if they continue to lose battles, each battle raises awareness and gets us a little closer to winning the war.

So, while the authorities continue to prohibit even the slightest prayer, or even the slightest appearance of prayer, and they continue to prohibit any expression of Zionist fervor or Jewish fervor, and they even do not let Jewish visitors to drink water and recite a blessing over the drink, it is almost absurd to request the right to sacrifice a korban pesach. But, good for them that they raised the issue. Let it become part of the public discourse. Let the nation talk about the issues of Har Habayit and the issues of the renewal of the korban pesach.


------------

The letter is below for your perusal:
המטה המשותף לתנועות הר הבית והמקדש
דישראלי 36 חיפה 3433436 Disraeli St.     טל': 8112099 – 04 5791746 – 050 Tel.:
פקס: 8243490 - 04 Fax:                             אימייל: mikdash@mateh.org  Email:

בס"ד

טו אדר ב התשע"ו  25.3.16                                                                     מבלי לפגוע בזכויות


לכב'                                        
ח"כ בנימין נתניהו, ראש הממשלה
ח"כ גלעד ארדן השר לבט"פ
ח"כ מירי רגב, שרת התרבות
ח"כ אילת שקד, שרת המשפטים
מר ניר ברקת, ראש עיריית ירושלים
רנ"צ רוני אלשיך, מפכ"ל
מר יורם כהן, ראש השב"כ
ניצב יורם הלוי, ממ"ז ירושלים

באמצעות פקס

הנדון:   הקרבת קרבן פסח בהר הבית

כיו"ר המטה המשותף לתנועות הר הבית והמקדש, המאחד 29 תנועות יהודיות המבקשות להשיב את עם ישראל לציון, שהוא, כידוע, מקום השכינה במקדש בהר הבית, אתכבד להודיעכם כי ביום יד ניסן התשע"ו (22.4.16) בכוונתנו להקריב קרבן פסח בהר הבית:

1.                   אנו משלימים בימים אלה את ההכנות להקריב את קרבן הפסח בהר הבית, באזור שמדרום מזרח לכיפת הסלע (על הרמה המוגבהת) ביום שישי, יד ניסן התשע"ו.

2.                   מצוות קרבת קרבן פסח היא מצוות יסוד בתרי"ג המצוות בהם מחויב כל יהודי.  זוהי מצוות עשה מן התורה, המתחדשת מידי שנה, שהעונש על העובר עליה הוא "כרת".  המילה "פסח" היא השם של הקרבן ולא של החג (המכונה בתורה "חג המצות").

3.                   מזה כ- 2000 שנה לא הוקרבו קרבנות פסח בהר הבית וכמעט ולא התקיים כל פולחן יהודי משמעותי במקום המקודש ביותר לעם היהודי עלי אדמות. גם כינונה של מדינת ישראל וחזרתה להר הבית בשנת התשכ"ז "על מגש של כסף", לא הועילו רבות לשיבת עם ישראל לציון.

4.                   הזכות לקיים פולחן בהר הבית שמורה לבני כל הדתות, כולל יהודים.  היא נגזרת מהכרזת העצמאות, בה הוצהר:
ארץ-ישראל קם העם היהודי, בה עוצבה דמותו הרוחנית, הדתית והמדינית, בה חי חיי קוממיות ממלכתית, בה יצר נכסי תרבות לאומיים וכלל-אנושיים והוריש לעולם כולו את ספר הספרים הנצחי.
לאחר שהוגלה העם מארצו בכוח הזרוע שמר לה אמונים בכל ארצות פזוריו, ולא חדל מתפילה ומתקוה לשוב לארצו ולחדש בתוכה את חירותו המדינית. מתוך קשר היסטורי ומסורתי זה חתרו היהודים בכל דור לשוב ולהאחז במולדתם העתיקה;
...
אנו מכריזים בזאת על הקמת מדינה יהודית בארץ ישראל, היא מדינת ישראל.
...
מדינת ישראל תהא ... מושתתה על יסודות החירות, הצדק והשלום לאור חזונם של נביאי ישראל; תקיים שויון זכויות חברתי ומדיני גמור לכל אזרחיה בלי הבדל דת, גזע ומין; תבטיח חופש דת, מצפון, לשון, חינוך ותרבות; תשמור על המקומות הקדושים של כל הדתות;"

5.                   זכויות הגישה והפולחן במקומות הקדושים חוקקו ב"חוק השמירה על המקומות הקדושים" בשנת התשכ"ז 1967. ממשלות ישראל לא הצליחו עד היום לממש זכות זאת במקום המקודש ביותר לעם היהודי עלי אדמות – הר הבית.

6.                   חופש הדת והפולחן הוכר כזכות אדם יסודית, מהותית, חוקתית ועל-חוקית, העומדת במקום הגבוה ביותר במדרג זכויות האדם במדינת ישראל.  הוא קיים בכל מקום בישראל – למעט ליהודים בהר הבית.

7.                   מדינת ישראל חתומה על מספר אמנות בינלאומית מהותיות ובהן התחייבות מפורשת לשמור ולקיים את הזכות לחופש הדת והפולחן לבני כל הדתות (הכרזת זכויות האדם של האו"ם, האמנה הבינלאומית לזכויות פוליטיות ואזרחיות ועוד).  אי מתן חופש דת ופולחן ליהודים על הר הבית מהווה הפרה בוטה של אותן אמנות וזכויות אדם.

8.                   ממשלות ישראל וראשיהם לדורותיהם, כשלו עד היום בשמירה על זכויות הדת והפולחן של יהודים בהר הבית, בהחלת ריבונות המדינה בו וגילו חולשה ונירפות רופסת בכל הקשור לאכיפת חוקי המדינה בהר הבית. אפילו בג"ץ ביקר את הממשלה בנושא זה מספר פעמים וקבע כי "על הדרג המדיני, ולא על בית המשפט, לתת תוכן ומשמעות לקריאה ההיסטורית, 'הר הבית בידינו'.[1]

9.                   באופן אבסורדי לחלוטין, ממשלות ישראל הקפידו לשמור עד היום רק על זכויות המוסלמים לחופש הדת והפולחן בהר הבית, וזאת בעיקר מתוך כניעה לאיומי הטרור שלהם וללחץ בינלאומי.  זו גם הסיבה העיקרית לגלי הטרור החוזרים ונישנים מידי כמה שנים, העומדים ביחס ישר לחולשה שהממשלה מפגינה בהר הבית.

10.               מכל מקום, אנו כיהודים וכאזרחי מדינת ישראל, שווי זכויות וחובות, עומדים על זכותנו החוקית, החוקתית, היהודית והבינלאומית לקיים את תורת ישראל ואת המצווה החשובה והמהותית של הקרבת קרבן פסח בערב פסח בהר הבית. 

11.               הינכם מתבקש בזאת לתת הוראות מתאימות לאנשי משרדיכם לאפשר ליהודים את חופש הדת והפולחן אשר יתבטא בחודש הקרוב בקיום מצווה הקרבת קרבן פסח בהר הבית בערב פסח.  נא אשרו זאת בחוזר.[2]




בברכת פסח כשר,

אביעד ויסולי, עו"ד
יו"ר המטה המשותף
        



[1] בגצ 2955/07 - תנועת נאמני הר הבית וארץ ישראל ואח' נ' ממשלת ישראל ואח', בג"צ 7128/96 תנועת נאמני הר הבית נ' ממשלת ישראל, בגץ 9474/96 - תנועת נאמני הר הבית נ' ראש עירית ירושלים
[2] הודעה פורמלית: אין באמור במכתב זה כדי להוות כל ויתור, השלמה, עיכוב, דחיה, הפחתה, הסכמה או מיצוי טענות באורח חלקי או מלא, על נושא כלשהו שהועלה בעבר או שיועלה בעתיד ו/או על כל דרישה, בקשה, טענה, תלונה, סעד, טען-ביניים, צו, הודעה, תביעה או עתירה על פי כל דין ונגד כל אדם. 





------------------------------------------------------
Reach thousands of readers with your ad by advertising on Life in Israel
------------------------------------------------------

No comments:

Post a Comment

Related Posts

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...