Featured Post
Free The Hostages! Bring Them Home!
(this is a featured post and will stay at the top for the foreseeable future.. scroll down for new posts) -------------------------------...
Jul 29, 2013
Quote of the Day
I have a hard time defending the category of "Torasam Umanusam" when yeshiva students are seen outside of yeshivas or even in inappropriate places of entertainment. Some yeshiva students enjoy watching Euroleague basketball games of Maccabi Tel Aviv in public places, and when asked as a Haredi to explain this, I truly have no answer.
There are Thursday evenings during the winter that for specific reasons, from the city of my birth Tel Aviv, suddenly the kiosks that have colorful screens fill up, and for some reason a majority of the viewers around are from the community where many of them have hats and jackets, and some with just a shirt, but most of them have tzitzit out and black kippot. Even my [kashrut] mashgichim are ashamed to go there during those hours.
What's the difference if the blacks who are paid in Tel Aviv beat the blacks who are paid in Greece?
Also, the young haredim who are filling the intersections and tremping stations, like the Shilat junction near Modiin, even during the normal learning hours of yeshiva. How many times can I say they are on their way to hear a "chaburah"? We need to be careful. I am not talking right now about any prohibition, I am talking now about how it looks, chas v'shalom. We are in a difficult time, and you do not know how it looks to the public. If the yeshiva students would not be busy outside of the yeshiva but would show the public that learning torah really fills their lives, then most of the questions of the opponents to torah learning would not be practical.
-- Chief Rabbi Dovid Lau, in a speech at the camp of Yeshivas Beit Matisyahu
There are Thursday evenings during the winter that for specific reasons, from the city of my birth Tel Aviv, suddenly the kiosks that have colorful screens fill up, and for some reason a majority of the viewers around are from the community where many of them have hats and jackets, and some with just a shirt, but most of them have tzitzit out and black kippot. Even my [kashrut] mashgichim are ashamed to go there during those hours.
What's the difference if the blacks who are paid in Tel Aviv beat the blacks who are paid in Greece?
Also, the young haredim who are filling the intersections and tremping stations, like the Shilat junction near Modiin, even during the normal learning hours of yeshiva. How many times can I say they are on their way to hear a "chaburah"? We need to be careful. I am not talking right now about any prohibition, I am talking now about how it looks, chas v'shalom. We are in a difficult time, and you do not know how it looks to the public. If the yeshiva students would not be busy outside of the yeshiva but would show the public that learning torah really fills their lives, then most of the questions of the opponents to torah learning would not be practical.
-- Chief Rabbi Dovid Lau, in a speech at the camp of Yeshivas Beit Matisyahu
י
הוא רואה בחומרה את העובדה שיש בחורים ההולכים לראות משחקי ספורט משודרים,
בטלוויזיות בפיצוציות, ואמר כי כאשר הוא נשאל על זה על ידי מכרים – "על זה
באמת אין לי תשובה".
הרב סיפר כי "יש ערבי חמישי מסוימים בחורף שבהם יש סיבה מסוימת, מעיר הולדתי תל אביב (הכוונה היא למשחקי מכבי ת"א), שגורמת שבקיוסקים שיש בהם איזשהו מסך עם צבעים עליו. משום מה רוב הצופים מסביב זה ציבור שחלקם עם כובע וחליפה וחלקם רק עם חולצה, אבל אצל רובם הציציות בחוץ והכיפה שחורה", אמר הרב לאו.
"אפילו המשגיחים שלי (כוונתו למשגיחי הכשרות בעיר, העובדים תחתיו) מתביישים להיכנס לשם בשעות הללו", אמר הרב לאו, והוסיף: "מאי נפקא מינה (מה זה משנה לכם) אם הכושים שמשלמים להם בתל אביב מנצחים את הכושים שמשלמים להם ביוון? אתם לא יודעים איך זה נראה בציבור", הוסיף.
כמו כן העיר הרב לאו על כך שכיום נהוגה תרבות ה"טרמפים" ובחורים רבים ממלאים את צומת שילת הסמוכה למודיעין, עד ש"אין מכונית שיכולה לעצור שם".
"כמה פעמים אני יכול לומר שהם הולכים לשמוע 'חבורה'? נו, באמת", אמר.
"אנחנו צריכים להיזהר", הוסיף. "אני לא מדבר כרגע מצד האיסור, אני מדבר מצד זה שחס ושלום – תראו איך זה נראה. אנחנו נמצאים בתקופה קשה ואתם לא יודעים איך זה נראה בציבור".
- See more at: http://www.kooker.co.il/%D7%94%D7%A8%D7%91-%D7%94%D7%A8%D7%90%D7%A9%D7%99-%D7%94%D7%97%D7%93%D7%A9-%D7%94%D7%A8%D7%91-%D7%9C%D7%90%D7%95-%D7%9C%D7%91%D7%97%D7%95%D7%A8%D7%99-%D7%99%D7%A9%D7%99%D7%91%D7%95%D7%AA-%D7%90%D7%9C/#sthash.nDHjRQLk.dpuf
הרב סיפר כי "יש ערבי חמישי מסוימים בחורף שבהם יש סיבה מסוימת, מעיר הולדתי תל אביב (הכוונה היא למשחקי מכבי ת"א), שגורמת שבקיוסקים שיש בהם איזשהו מסך עם צבעים עליו. משום מה רוב הצופים מסביב זה ציבור שחלקם עם כובע וחליפה וחלקם רק עם חולצה, אבל אצל רובם הציציות בחוץ והכיפה שחורה", אמר הרב לאו.
"אפילו המשגיחים שלי (כוונתו למשגיחי הכשרות בעיר, העובדים תחתיו) מתביישים להיכנס לשם בשעות הללו", אמר הרב לאו, והוסיף: "מאי נפקא מינה (מה זה משנה לכם) אם הכושים שמשלמים להם בתל אביב מנצחים את הכושים שמשלמים להם ביוון? אתם לא יודעים איך זה נראה בציבור", הוסיף.
כמו כן העיר הרב לאו על כך שכיום נהוגה תרבות ה"טרמפים" ובחורים רבים ממלאים את צומת שילת הסמוכה למודיעין, עד ש"אין מכונית שיכולה לעצור שם".
"כמה פעמים אני יכול לומר שהם הולכים לשמוע 'חבורה'? נו, באמת", אמר.
"אנחנו צריכים להיזהר", הוסיף. "אני לא מדבר כרגע מצד האיסור, אני מדבר מצד זה שחס ושלום – תראו איך זה נראה. אנחנו נמצאים בתקופה קשה ואתם לא יודעים איך זה נראה בציבור".
- See more at: http://www.kooker.co.il/%D7%94%D7%A8%D7%91-%D7%94%D7%A8%D7%90%D7%A9%D7%99-%D7%94%D7%97%D7%93%D7%A9-%D7%94%D7%A8%D7%91-%D7%9C%D7%90%D7%95-%D7%9C%D7%91%D7%97%D7%95%D7%A8%D7%99-%D7%99%D7%A9%D7%99%D7%91%D7%95%D7%AA-%D7%90%D7%9C/#sthash.nDHjRQLk.dpuf
י
הוא רואה בחומרה את העובדה שיש בחורים ההולכים לראות משחקי ספורט משודרים,
בטלוויזיות בפיצוציות, ואמר כי כאשר הוא נשאל על זה על ידי מכרים – "על זה
באמת אין לי תשובה".
הרב סיפר כי "יש ערבי חמישי מסוימים בחורף שבהם יש סיבה מסוימת, מעיר הולדתי תל אביב (הכוונה היא למשחקי מכבי ת"א), שגורמת שבקיוסקים שיש בהם איזשהו מסך עם צבעים עליו. משום מה רוב הצופים מסביב זה ציבור שחלקם עם כובע וחליפה וחלקם רק עם חולצה, אבל אצל רובם הציציות בחוץ והכיפה שחורה", אמר הרב לאו.
"אפילו המשגיחים שלי (כוונתו למשגיחי הכשרות בעיר, העובדים תחתיו) מתביישים להיכנס לשם בשעות הללו", אמר הרב לאו, והוסיף: "מאי נפקא מינה (מה זה משנה לכם) אם הכושים שמשלמים להם בתל אביב מנצחים את הכושים שמשלמים להם ביוון? אתם לא יודעים איך זה נראה בציבור", הוסיף.
כמו כן העיר הרב לאו על כך שכיום נהוגה תרבות ה"טרמפים" ובחורים רבים ממלאים את צומת שילת הסמוכה למודיעין, עד ש"אין מכונית שיכולה לעצור שם".
"כמה פעמים אני יכול לומר שהם הולכים לשמוע 'חבורה'? נו, באמת", אמר.
"אנחנו צריכים להיזהר", הוסיף. "אני לא מדבר כרגע מצד האיסור, אני מדבר מצד זה שחס ושלום – תראו איך זה נראה. אנחנו נמצאים בתקופה קשה ואתם לא יודעים איך זה נראה בציבור".
- See more at: http://www.kooker.co.il/%D7%94%D7%A8%D7%91-%D7%94%D7%A8%D7%90%D7%A9%D7%99-%D7%94%D7%97%D7%93%D7%A9-%D7%94%D7%A8%D7%91-%D7%9C%D7%90%D7%95-%D7%9C%D7%91%D7%97%D7%95%D7%A8%D7%99-%D7%99%D7%A9%D7%99%D7%91%D7%95%D7%AA-%D7%90%D7%9C/#sthash.nDHjRQLk.dpuf
הרב סיפר כי "יש ערבי חמישי מסוימים בחורף שבהם יש סיבה מסוימת, מעיר הולדתי תל אביב (הכוונה היא למשחקי מכבי ת"א), שגורמת שבקיוסקים שיש בהם איזשהו מסך עם צבעים עליו. משום מה רוב הצופים מסביב זה ציבור שחלקם עם כובע וחליפה וחלקם רק עם חולצה, אבל אצל רובם הציציות בחוץ והכיפה שחורה", אמר הרב לאו.
"אפילו המשגיחים שלי (כוונתו למשגיחי הכשרות בעיר, העובדים תחתיו) מתביישים להיכנס לשם בשעות הללו", אמר הרב לאו, והוסיף: "מאי נפקא מינה (מה זה משנה לכם) אם הכושים שמשלמים להם בתל אביב מנצחים את הכושים שמשלמים להם ביוון? אתם לא יודעים איך זה נראה בציבור", הוסיף.
כמו כן העיר הרב לאו על כך שכיום נהוגה תרבות ה"טרמפים" ובחורים רבים ממלאים את צומת שילת הסמוכה למודיעין, עד ש"אין מכונית שיכולה לעצור שם".
"כמה פעמים אני יכול לומר שהם הולכים לשמוע 'חבורה'? נו, באמת", אמר.
"אנחנו צריכים להיזהר", הוסיף. "אני לא מדבר כרגע מצד האיסור, אני מדבר מצד זה שחס ושלום – תראו איך זה נראה. אנחנו נמצאים בתקופה קשה ואתם לא יודעים איך זה נראה בציבור".
- See more at: http://www.kooker.co.il/%D7%94%D7%A8%D7%91-%D7%94%D7%A8%D7%90%D7%A9%D7%99-%D7%94%D7%97%D7%93%D7%A9-%D7%94%D7%A8%D7%91-%D7%9C%D7%90%D7%95-%D7%9C%D7%91%D7%97%D7%95%D7%A8%D7%99-%D7%99%D7%A9%D7%99%D7%91%D7%95%D7%AA-%D7%90%D7%9C/#sthash.nDHjRQLk.dpuf
י
הוא רואה בחומרה את העובדה שיש בחורים ההולכים לראות משחקי ספורט משודרים,
בטלוויזיות בפיצוציות, ואמר כי כאשר הוא נשאל על זה על ידי מכרים – "על זה
באמת אין לי תשובה".
הרב סיפר כי "יש ערבי חמישי מסוימים בחורף שבהם יש סיבה מסוימת, מעיר הולדתי תל אביב (הכוונה היא למשחקי מכבי ת"א), שגורמת שבקיוסקים שיש בהם איזשהו מסך עם צבעים עליו. משום מה רוב הצופים מסביב זה ציבור שחלקם עם כובע וחליפה וחלקם רק עם חולצה, אבל אצל רובם הציציות בחוץ והכיפה שחורה", אמר הרב לאו.
"אפילו המשגיחים שלי (כוונתו למשגיחי הכשרות בעיר, העובדים תחתיו) מתביישים להיכנס לשם בשעות הללו", אמר הרב לאו, והוסיף: "מאי נפקא מינה (מה זה משנה לכם) אם הכושים שמשלמים להם בתל אביב מנצחים את הכושים שמשלמים להם ביוון? אתם לא יודעים איך זה נראה בציבור", הוסיף.
כמו כן העיר הרב לאו על כך שכיום נהוגה תרבות ה"טרמפים" ובחורים רבים ממלאים את צומת שילת הסמוכה למודיעין, עד ש"אין מכונית שיכולה לעצור שם".
"כמה פעמים אני יכול לומר שהם הולכים לשמוע 'חבורה'? נו, באמת", אמר.
"אנחנו צריכים להיזהר", הוסיף. "אני לא מדבר כרגע מצד האיסור, אני מדבר מצד זה שחס ושלום – תראו איך זה נראה. אנחנו נמצאים בתקופה קשה ואתם לא יודעים איך זה נראה בציבור".
- See more at: http://www.kooker.co.il/%D7%94%D7%A8%D7%91-%D7%94%D7%A8%D7%90%D7%A9%D7%99-%D7%94%D7%97%D7%93%D7%A9-%D7%94%D7%A8%D7%91-%D7%9C%D7%90%D7%95-%D7%9C%D7%91%D7%97%D7%95%D7%A8%D7%99-%D7%99%D7%A9%D7%99%D7%91%D7%95%D7%AA-%D7%90%D7%9C/#sthash.nDHjRQLk.dpuf
הרב סיפר כי "יש ערבי חמישי מסוימים בחורף שבהם יש סיבה מסוימת, מעיר הולדתי תל אביב (הכוונה היא למשחקי מכבי ת"א), שגורמת שבקיוסקים שיש בהם איזשהו מסך עם צבעים עליו. משום מה רוב הצופים מסביב זה ציבור שחלקם עם כובע וחליפה וחלקם רק עם חולצה, אבל אצל רובם הציציות בחוץ והכיפה שחורה", אמר הרב לאו.
"אפילו המשגיחים שלי (כוונתו למשגיחי הכשרות בעיר, העובדים תחתיו) מתביישים להיכנס לשם בשעות הללו", אמר הרב לאו, והוסיף: "מאי נפקא מינה (מה זה משנה לכם) אם הכושים שמשלמים להם בתל אביב מנצחים את הכושים שמשלמים להם ביוון? אתם לא יודעים איך זה נראה בציבור", הוסיף.
כמו כן העיר הרב לאו על כך שכיום נהוגה תרבות ה"טרמפים" ובחורים רבים ממלאים את צומת שילת הסמוכה למודיעין, עד ש"אין מכונית שיכולה לעצור שם".
"כמה פעמים אני יכול לומר שהם הולכים לשמוע 'חבורה'? נו, באמת", אמר.
"אנחנו צריכים להיזהר", הוסיף. "אני לא מדבר כרגע מצד האיסור, אני מדבר מצד זה שחס ושלום – תראו איך זה נראה. אנחנו נמצאים בתקופה קשה ואתם לא יודעים איך זה נראה בציבור".
- See more at: http://www.kooker.co.il/%D7%94%D7%A8%D7%91-%D7%94%D7%A8%D7%90%D7%A9%D7%99-%D7%94%D7%97%D7%93%D7%A9-%D7%94%D7%A8%D7%91-%D7%9C%D7%90%D7%95-%D7%9C%D7%91%D7%97%D7%95%D7%A8%D7%99-%D7%99%D7%A9%D7%99%D7%91%D7%95%D7%AA-%D7%90%D7%9C/#sthash.nDHjRQLk.dpuf
------------------------------------------------------
Reach thousands of readers with your ad by advertising on Life in Israel
------------------------------------------------------
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
That right there tells me the new rav rashi has good sense, and is sensitive to the public perception and sentiment (like his father, shlita).
ReplyDeletekavod harav better brush up on how to talk in PC real quick? כושי kavod harav?
ReplyDelete